EllenRebecka

bilder

Nisse Turist

var det nån som sa Strawberry Daiquiri?

muuuummmmsss!

förrätten sista kvällen

Teddy!!

kjam

och så en kass mobilbild men annars är den fiiiin :)

okej men det här var allt för mig för det här året! :) /Ellen w

forsättning

Kategori: Allmänt

dag 4.  började med att vi gick neroch åt frukost nere vid stranden men jag mådde sjukt dåligt och kunde knappt äta. Såg typ dubbelt och var helt slut. Så jag och Nathalie tog oss tillbaka till hotellet och la oss uppe på balkongen. Behövde lite vatten och sen blev jag bra igen. Vi slappade iaf hela dagen och sen kom de andra upp på hotellet. Vi fixade oss som vanligt och gick ut och åt. Sen upp på hotellet igen och fixade oss lite mer och myste. Tog oss ut och dansade lite. Började bråka och så splittrade vi oss. Tog oss hem vid 3 och då var vi tvungen snacka allihopa. När vi alla hade snackat och rett ut allt så gick jag, Natha och Danni till vårat rum och satte oss på golvet i köket och drack iste och åt choklad. Sen blev det sängen.

dag 5.  Hehe vi vaknade rätt sent och åt choklad,munkar och iste till frukost. Kändes som att det behövdes. Anna och Stina stack ner till stranden och vi andra gick och la oss på balkongen. Vi skulle ta en vilo-dag den dagen och laga mat inne och så men efter alla var samlade så bestämde jag och stina att vi skulle ut ändå. Vi bestämde träff med Teddy och hans kompis och just innan vi skulle äta så bestämde sig alla utom Danni att vi skulle ut. Daniella hade feber så vi lämnade henne hemma och vi stack ut för att möta Teddy och Anders utanför The doors. Vi kom in dit och så fick jag ett sms att teddys kompis står utanför toan. Vi som stod utanför toan när jag fick smset, då tittade jag upp och samtidigt så står en kille och smsar och tittade upp samtidigt. V i ba - HEEEJ! ..det var asroligt... vi följde med honom till borden längst in i lokalen och där står Teddy och dansar för fullt. Sen fortsatte kvällen med mkt drinkar och shotar. Grymt kul hade vi denna kväll. Bästa kvällen ever :) när klubben stängde klockan 3 gick vi till vårat hotell och hämtade badkläderna, Danni och stack ner och badade. Vi hade grymt kul och det är så mycket varmare i vattnet på natten än på dagen. Vi sa godnatt till gentlemännen som följde oss hem och sen gick vi själv och la oss.

dag 6. Näst sista dagen så tog vi oss ner till stranden och badade. Jag fick med Natha som är rädd för vatten ut på havet på en luftmadrass. Hon var livrädd och vägrade släppa taget om mig. Men det gick ju bra så hon badade länge. Efter nån timma på madrassen så gick vi in till land och upp till hotellet. Nästan alla tog en siesta men jag höll mig vaken /scoooore/. Fick en jätte gullig bidl på Natha när hon sover men den får jag absolut inte lägga upp. Sen gick vi i duschen och gick ut och åt. Sen hem igen och fixade oss till sista utgången. Danni och Anna mådde lite dåligt så vi lämnade dom hemma i sängen. Det började med att vi mötte upp Teddy och Anders på The doors och forsätta dansa hela kvällen tills dramatiken utlöses /PANG/. Orkar inte berätta om det så vi lämnar det. Kom hem iaf och somnade väl vi 8 på morgonen. Natha somnade nästan i min säng så fick knuffa lite i henne.

dag 7.  sista dagen var en så lugn dag med inte så mycket tjaffs. Vi solade, satt på internet och åt upp det vi hade i kylen. Vi packade ihop våra gjejer och vilade lite. Sen duschade vi, klädde på oss och gick ut och shoppade. Sen gick vi och åt på en jätte mysig restaurang som var lite längre ner och med massa olika träd runt om. Det fanns grape,citron och massa andra olika träd. När vi kom dit så fick man massa sallader,såser och bröd till förrätt och det var jätte gott. När vi satt och åt förrätten så var det ett bord brevid som ägarna tror vi satt i och åt. Halva bordet var från Norge och resten turkiet och dom hade restaurangen tillsammans. Mitt i allt så ropar servitrisen att det var ett frieri i bordet brevid och bruden sa ja. Oj vad vi börja böla av lycka. Det var så gulligt och paret var jätte söta tillsammas. Sen fick vi varmrätten och det var kött och kycklingspett med potatis med sås och sallad. Det var den bästa restaurangen och om vi hade fått reda på den tidigare så hade vi lätt ätit där varje dag. Sen köpte vi det sista och gick tillbaka till hotellet. Vi packade ihop och satte oss i lobbyn ett tag till bussen kom. Bussresan hem var helt förjävlig. Ingen AC och trångt och jäkligt. Det hjälpte ju inte att dom spelade låtarna från kvällarna innan på bussen. Flashback.com en sida för mig. Sen gick det rätt fort att ta sig till flyget och det var skönt att vara hemma sen.

ja nu har ni våran resa i typ detaljform och bilderna kommer i nästa inlägg

.....

Kategori: Allmänt

har märkt att det är ingen ide för mig att göra såna där listor och hoppats att jag ska  orkar med dom efter tre dagar... näääj för det gör jag inte så inge ide. bättre med korta listor som man gör klart med en gång.

okej har jag nåt och berätta.. jo skolan har börjat igen :D JIPPIE OMG VAD KUL !!! not! har kasst schema och ingen ro i kroppen. Vill ut och göra nåt hela tiden men lite svårt när man ännu är förkyld. Ska till Stockholm nästa vcka och gå på Nickelback med Natalie, Ira och Tim. Ska bli liite annorlunda med tanke på att jag inte lyssnar på dom eller vet vilka det är. Men följer bara med för att Natha inte ville åka själv och jag är så bra vän att jag följde. Så flyger vi dit från Luleå på onsdagmorgon och stannar till torsdag kväll. Tur att jag börjar 12.40 dagen efter annars hade jag varit död.

Har jobbat 3 veckor i sommar sen var jag ledig lite och var i Stockholm med Sanne och pappa en sväng. Var askul men fick skavsår efter tre dagar av konstant gående.. hittade några randigar tröjor (som vanligt) och lite cupcake saker. Sen har jag varit i Hunnebostrand en vecka. Var sjukt jäkla najs och fint väder hade vi. Blir alltid sol när jag kommer dit. Min kompis Carin har hus därnere som är så mysigt.

har oxå fyllt 18 bast!!!!!! det känts så sjukt bra och gött. Fick en rosa stor resväska, fina sandaler, pengar, presentkort, en filt, halsband, en muffinsugn, träkosa, slickepot och violessens:) grymt nöjd med mina presenter

sen tre dagar efter att jag fyllde år for jag och 4 andra tjejor ner till Alanya en vecka för lite semester! :) vi började med att fara ner till luleå på lördagkväll och bodde på citysleep över natten.

dag 1. vi vaknade i luleå och började packa iordning. Sen tog vi flygbussen ut mot kallax och checkade in typ direkt. Sen fikade vi och växlade pengar och så tills vi skulle hoppa på. Tog kanske 4 timmar att flyga ner till Antalya. Sen tog det tid med väskorna och det och bussresan till Alanya på typ 2 timmar. Var grymt hett när vi kom fram och detur-tjejen att det var 47 grader i skuggan men det kändes som 60. Kom fram till hotellet och ibörjan tyckte vi väl att det var hyffsat men när vi kom in på rummen så var det inte lika bra nå mer. Det var så omysigt man kan tänka sig. Kändes inte alls bra men efter nån dag vänjde man sig. VI gick ut och handlade lite vatten och andra bra-ha-saker till kylen sen duschade vi och gick ut och åt middag. Hade på mig en vit klänning och en natha-håruppsättning och vi tog det allmänt lugnt. Jag och Stina gick och nattbadade vid 2 på natten och det var jätte skönt.

dag 2.   Då vaknade vi nån gång vid 9 och gick och handlade frukost och åt på Annas och Stinas balkong. Packade ihop sen gick vi på turkisk hamam och det tog ju några timmar när vi var 5 stycken. Efter det tog vi oss ner till standen och låg där mellan 2 och 5 kanske. Sen tog vi en bananasplit på en glassbar brevid hotellet. Det låg lite avskilt och därför var det inga turister där (kommer bilder sen). Vi gjorde oss i ordning för och gick ut och åt rätt sent och sen gick vi ner till hamnen och tog några drinkar. Efter det så blev det dans på the doors till stängnigsdax. Tog oss tillbaka till hotellet och väl där träffade vi PP och hans broder (paul-philip och george) från stockholm och dom fick oxå följa med och nattbada. Sen blev det läggdax vid ungefär 6 på morgonen.

dag 3.   vaknade och gick ner till stranden och la oss. Var grymt hett den där dagen så låg i vattnet hela tiden. Efter ett tag tröttnade jag och natha så vi gick och köpte vatten och tog en snabblunch. Sen gick vi upp till hotellet och la oss en stund. Sen när alla hade kommit tillbaka så gick vi ut och åt middag runt hörnet för alla var så hungriga. Gick sedan upp på rummen och fixade oss lite och myste på och sen gick vi ut. Men det var inge drag ute då så vi fick gå runt lite och köpte klass nere vi kanten av hamnen. Efter glassen mådde inte Natha så jätte prima så jag och Anna kastade in henne och Danni i en taxi hem till hotellet och jag och Anna gick och dansade. tog inte länge innan jag tappade bort Anna och jag gick ut för att kolla om hon var där. Då ringde hon mig och sa att nån jävel hade snott hennes börs med ID och pengar. Vi gick runt och letade kille hon hade dansat med för att känna lite på han rumpa.. nej oj menar fickor hehe ;) men han var oskldig så vi fick släppa honom. Men sen kom vi på att gå ut och vänta på att honom och hans kompisar så vi fick känna lite på deras fickor oxå;) alla var oskyldiga och sen fick vi bara sätta oss och vänta på en bortsprungen Stina. Mitt i allt kommer en kille och sätter sig mittemot oss och var rätt så full. Tyckte lite synd om snubben som var grymt skönt och mysig. Han såg ut som en Teddybjörn. Teddy som vi döpte han till hade tappat bort sina kompisar och har ingen aning varför han satte sig med oss. VI började snacka och sen hjälpte vi honom till vårat hotell för att friska av sig lite. Därnere vid restaurangen satt PP och brodern och surfade lite så vi satte oss med dom. Satt och pratade till 7 på morgonen och när solen började gå upp var det dax att skicka Teddy tillbaka till sitt hotell med en taxi och vi gick och la oss.

fortsätter med ett nytt inlägg ifall allt jag har skrivit skulle råka försvinna